Ga naar de inhoud

Deûle - Verbreding en verdieping tot 3.000 ton (vak Deûlémont-Rijsel)

Na het heraanleggen van de oevers van de Deûle tussen 2012 en 2014, begon Ghent Dredging in het voorjaar van 2015 de tweede fase van het werk, namelijk het verdiepen en verbreden van de vaarweg om het kanaal bevaarbaar te maken voor schepen tot 3.000 ton.

In eerste instantie werd alleen het pand van Komen gebaggerd. Dit strekt zich uit van aan de Belgische grens in Warneton tot aan de sluis van Quesnoy-sur-Deûle. Het gebaggerde slib werd opgeslagen op de stortplaats van Quesnoy-sur-Deûle. Toen dit laatste tot 100% van zijn capaciteit was gevuld, heeft Ghent Dredging dit slibstort definitief afgedekt met kleigrond.  Daarnaast werd er ook verder gebaggerd en werd het slib afgevoerd naar het stort van Saint-Omer.

 .
 
 
 
ISO9001 Certified ISO14001 Certified VCA Certified